Itt járt csudalány

Mindenhova magammal viszem az Superman-köpenyemet, és valahogy mindig lefényképeznek Superman-pózban.

Larnaca, Ciprus

2012.04.20. 12:04 lesson

Larnaca (görögül:Λάρνακα), ami Ciprus déli partján található, az ország harmadik legnagyobb városa Lefkosia és Limassol után. Az Agia Napába vagy Protarasba tartó turisták valószínűleg a város repülőterére fognak érkezni. A paphosi mellett ez az ország másik hivatalos repülőtere, mert a nicosiai a török részen található, annak csak Törökországgal van kapcsolata. Mi is ide érkeztünk, de nyilván a bőröndökkel nem indultunk neki a várost felfedezni, ezért az első adandó alkalommal egy kirándulást szerveztünk ide.

A város központjában található a Finikoudes nevű tengerparti promenád, ahol sok városi busznak a végállomása található, többek között a reptéri busznak, illetve a Larnakát más városokkal összekötő intercity buszoknak is. Mi is ide érkeztünk az intercity busszal, visszafele azonban már egy másik helyről indult a busz, mert elterelték a forgalmat egy fesztivál miatt, de erről természetesen semmiféle tájékoztatás nem volt sehol. Már éppen azon filóztunk, hogy Larnakában töltsük-e az éjszakát vagy elinduljunk autóstoppal, amikor megérkezett a 711-es busz, ami elvileg egyébként egy városi busz, gyakorlatilag azonban Larnakát köti össze Protarassal, így végül ezt az 50 km-es távot 1 euróért (!) tettük meg fejenként.

A Finikoudes promenádon egymást érik az éttermek, szállodák, bárok, turistacsalogató látványosságok, mint pl. a városnéző busz. Épp odaérkezésünk után néhány perccel indult a busz, ezért úgy döntöttünk, hogy befizetünk rá, de előtte még csináltunk egy fotót a sétánnyal párhuzamosan futó strandon. Május elején vagyunk, látszik, hogy már meleg az idő, de az is, hogy a strand elég kihalt, még nem indult be a szezon.

A buszból láttuk a tengerparti erődöt, és Larnaka óvárosi részét, itt képeket természetesen nem tudtunk készíteni. Az első megálló az Angeloktisti középkori templom volt, ide a hiányos ruházatom miatt nem engedtek be, és egyébként is nagyon elfoglalt voltam, ekkor kaptam ugyanis a heti hívást otthonról.

A következő állomás a Hala Sultan Tekke volt, egy mecset és minaret, amely a muzulmánok legfontosabb zarándokhelyei közé tartozik. Ezen a helyen van ugyanis eltemetve Mohamed próféta nevelőanyja. Az arabok Ciprus elleni hadjárata során járt a szigeten, és a mai mecset közelében halálos balesetet szenvedett. Sírja fölé a 18. században emeltek kupolát.

A Hala Sultan Tekke mellett található a sóstó, ahol elvileg több ezer flamingót figyelhetünk meg, ez ugyanis a madarak kedvelt költőhelye, mi azonban sajnos nem láttunk egyet sem.

Utunk során meglátogattuk a XVIII. századi vízvezetéket, a Kamares-t is.

Az utolsó megálló a ciprusi templomokra jellemző modern bizánci stílusú ortodox Phaneromeni templom volt, amely alatt katakombák találhatók.

Nagyobb térképre váltás

Szólj hozzá!

Címkék: történelem vallás látnivalók Ciprus

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.